Chiar iti pasa ?


`` - Ce-ti pasa tie, chip de lut,

Dac-oi fi eu sau altul?
Traind în cercul vostru stramt
Norocul va petrece,
Ci eu în lumea mea ma simt
Nemuritor şi rece.

Dac-oi fi eu sau altul? ``

Sa privim fiecare în jurul nostru!

Cu totii suntem inconjurati de diverse persoane, care, niciodata cunoscute indeajuns, raman pentru noi doar chipuri de lut, masti ale diverselor eu-ri care sunt si reprezinta ele. Chipuri mai mult sau mai putin placute, iubite sau dragi, prin ele, viata ne ofera ajutoare sau, dimpotriva, piedici în provocarea pe care ne-a lansat-o de a trai.

Viaţa poate fi un urcus sau un coboras, iar treptele ei sunt oamenii pe care-i intalnim, pe care trebuie sa-i transformam şi prin care trebuie să ne transformam în binele de care suntem în stare; dacă nu îndrăznim o astfel de lucrare, mulţumindu-ne doar cu jocul de-a „baba oarba”, nu facem decât să ne situăm în planul orizontalităţii, fără de perspectivă, pândiţi de o singurătate tot atât de mare cât de numeroase sunt „chipurile” din jurul nostru.

Cu ce altceva decât cu pretenţii îi încărcăm noi pe cei din jur şi ce altceva decât o mască a propriului sine le oferim noi lor? Ce facem cu ei, cu cei din jurul nostru, tot asta facem şi cu Dumnezeu! Aceasta este singurătatea şi ea nu este a omului de geniu, ci a celor care nu ştiu să-şi asume sinele, să fie ei înşişi - aşa să se dăruiască celorlalţi şi astfel lui Dumnezeu.

De cele mai multe ori ma intrebam care este adevarata fata a omului de langa mine,sau chiar a mea. Noi oamenii ne asemanam prin chip si trup,prin credinta si placerile vietii,dar ne deosebim prin modul in care ne transformam in diferite situatii. Procesul asta de cameleonizare persista mai mult in rau decat in bine. Am ajuns sa-mi dau seama ca nu-mi cunosc indeajuns propria persoana si cu atat mai putin pe cei din jurul meu care se schimba in fiecare zi,fiecare dupa pofta lui sufleteasca sau materiala.

Persista un rau in omul de langa tine: in trafic,in magazine,in mijloacele de transport in comun,in spitale,la locul de munca. Plina e lumea de ura,de nepasare de invidie...urat !

Nimanui nu-i pasa de nimeni si nimeni nu-i pasa de cel din jurul lui !

Comentarii

Postări populare