Fapte inutile




  A nu stiu cata oara imi incalc un principiu elementar de viata, credinta in valorile umane.

  Nu sunt cel mai bun dintre Voi, dar imi permit aroganta asta de a-mi selecta cercul de prieteni, de-a judeca omul de langa mine,  de-a diferentia un om de altul acel caruia de-a dreapta-i pasesc, fapt ce reprezinta pana la urma o carte de vizita personala.

  Imi doresc perpetuu sa fiu mai bun, sa am o viata mai buna dar toate astea fara sa-mi incalc credinta, principiile morale. Tot ce e obtinut etic este statornic si folositor vietii tale si mai ales sufletului tau.

 

  Toti ne dorim o viata mai buna, mai imbelsugata, toti visam luxul pe care nu l-am primit mostenire sau nu l-am dobandit inca dar ma intreb care este pretul acestui moft ? Cati oameni trebuie sa ranim sau sa indepartam de langa noi pentru asta, pe cati dintre ei trebuie sa-i calcam in picioare ? La cati apropiati renuntat, pe cine ignoram sau cui dam atentie pentru a mai castiga ceva la profitul visat? Cum ne afecteaza viata acest vis?

 Se intampla acelasi lucru si in relatia interpersonala in care unii se calca in picioare pentru a castiga adimiratia celorlalte persoane, prin nici te miri ce siretlicuri de prost gust si demne de dispret total si totusi in aceaste timpuri functioneaza totul.  Scopul scuza mijloacele doar daca acele ,,mijloace`` sunt demne de civilizatia in care traim si transpun ratiunea unui om sanatos la mansarda.

 Ma mir cum oameni neoameni au ajuns sus de tot cu buzunarele iar cu sufletul sunt la 2000 mm sub pamant. Ma mir cum oameni fara surse prea mari de bogatie materiala au un dar sufletesc si-o bunatate in tot ceea ce fac de-ti vine sa-i feliciti pana la soare si inapoi si sa-i imbratisezi cat de minunati pot fii ei si constati ca pot face asta si fara cash.

 Sincer nu tare stiu ce tot scriu aici, cred ca mi-am pierdut ideea, adica am amestecat doua idei principale: bani versus corason si om bun si la locul lui  versus  mondenul vip.

 Ma simt singur  printre cei care nu gandesc cu sufletul si agitat cand vad atatia oameni rai si atatea rautati. Ma doare cand vad familii destramate, oameni certati, relatii destramate.

 Doare tot din jurul tau si te afecteaza tot ce nu-i la locul lui.

 Eu, de la mine, imi doresc sa fiu ca autorul acestui post, sa am viata pe care si-o doreste si el si nu in ultimul rand sa ma auzi cand iti spun toate astea, sa-ti fie bine tie, mie, voua, tuturor !

                           
                               Doar bine ...by Matei.
 




 

Comentarii

Postări populare