Destin de piatra

       
         19.08.2012 -Duminica.

       Zi frumoasa,exceptionala. Zi deosebita,zi de sarbatoare.

 A fost o zi speciala,o zi in care m-am simtit altfel, o zi in care mi-am intalnit destinul.

 Zi libera fiind, de relaxare, conform traditiei de vara - cu mult soare, m-am hotarat sa merg la un mini-picnic. Zis si facut.  Imi iau  tinuta de picnic, imi umplu cosul de nuiele cu ceva de-ale gurii si o iau in sus pe rau.

 Tintesc in zare muntii Gutai si cu  o viteza relativ calma ( 90 in oras) ma indrept spre Valea Chiuzbaii. Loc dat de Dumnezeu,special sa-ti petreci ziua de odihna.

  Cam pe la mijlocul vaii,arunc ancora si poposesc intr-o poenita,neocupata inca de drumetii amatori de  fleici la gratar si mici imbibati cu bicarbonat.

 Era spre ceasul amiezii,timp bun de intins patura pe iarba si inceput la admirat linistea ce inconjura teritoriul meu.

M-am postat bine.  Inconjurat de ditamai padurea de foioase (fag,carpen si ici pe colo cate-un molid) , acoperit de albastrul nepatat al cerului si infrumusetat de raul care murmura poezii in graba,fara sa le asculte cineva.

 Am distins trei culori:verde,albastru si maro. Erau singurele culori care pastelau poenita.

Savurez clipa,trag aer in piept ca si cum m-as indrepta spre luna si ar fii ultima gura de oxigen,deschid ochii si-i ranjesc cerului cat e el de curat,parca era spalat cu Ariel cerul de deasupra mea. Clar,nici o pata.

Raul din stanga mea se revarsa aproape de picioarele mele si parca ma stropea din cand in cand pe degetul mic de la piciorul drept.  Un rau plin de vietati. Am vazut mii de pestisori micuti ce se jucau prin apa,raci si cateva pet-uri ce-i drept care pluteau si sareau in sus de parca erau delfini.

Bun . Si ce treaba are toate astea cu ,,destinul de piatra `` ?

Poi sa va povestesc. Si cum stateam eu asa cu picioarele-n apa si cautand  in apa  un rechin sau macar o balena alba, gasesc o piatra ce stralucea precum o perla.  Imi zic...o fii chiar o perla ?   Perle mai mari ca mine nu exista,asa ca sa dau sa verific informatia.

Defapt era o piatra aproape transparenta care avea o stralucire aparte. Am gasit fel de fel de pietre mai mari sau mai mici cu forme si culori deosebite.
  
Am ramas profund marcat cand am gasit o piatra in forma de inima. Era perfect modelata si avea exact forma unei inimi   desenate conventional. O iau in mana si o studiez,nu-mi venea sa cred ca e modelata atat de perfect.

Am scos piatra din rau ,adica am salvat piatra de la inec,o duc pe patura si incep sa o resuscitez.  O sterg frumos cu prosopul si o intind pe un servetel de hartie alb sa fie cu contrast. Piatra semana perfect cu o inima. Pe moment am ramas profund uimit de descoperirea imensa.

Apoi am meditat la faptul ca desii ea seamana cu o inima,e de piatra. Nu bate,nu e firbinte si e lipsita de sentimente. Am crezut ca atunci mi-am gasit destinul,sau poate ca am primit un raspuns. Poate ca asta e raspunsul la ceea ce cautam de multa vreme,o inima ,dar nu una de piatra. 

 Asa ca deschideti-va inima si nu o purtati de piatra.

Comentarii

Postări populare