La o Posta !



     Buna, voua !

 
 Mi-s foarte revoltat.

  Si nu , nu sunt un Hater-ist de obicei  dar Posta ca institutie romaneasca de Stat si stat , e dovada clara si fara echivoc a ceea ce suntem ca tara si locuitori a acestei tari. Bai frate ... !

Pe bune, cand ati vizitat ultima oara aceasta institutie, cand i-ati folosit ,,serviciile`` ?

 Recunosc, eram fan Posta Romana cand in copilarie imi extrageam alocatia de scolar si cand in aceea perioada fericita a vietii de roman nu exista puterea exemplului, nu exista comparatie intre servicii ca erau putine.

M-am reintors in batrana Posta dupa ani de zile, fortat de numita Copil Andrada Ilinca domiciliata in orasul Sibiu, sa-i livrez un colet care continea ceva.

Am intrat in Posta, o atmosfera gotica, o atmosfera de sala de asteptare din Gara o alta epava a romaniei.

La intrare :

Usi de metal, grele,  garnisite cu geamuri murdare umplute de gratii de fier, toate astea asa ca o intampinare si o prevedere pentru  ceea ce urma sa se intample in interior.

La interior :

 Prima impresie iti intoarce stomacul cu o duhoare de  incapere neaerisita din toamna lu` 74.  O masa  veche de lemn era trantita in mijlocul incaperii, obiect ce deserveste cetatenii in completarea obligatorie a mandatelor postale care defapt e o declaratie comunista si securista a tot ceea ce faci in incinta Postei, un raport in care trebuie sa relatezi cu lux de amanunt scopul si durata vizitei ce si cu cine faci schimb de corespondenta sau colete.

Am intrat eu hotarat in Posta sa-mi trimit coletul nestiind ce va urma. In Posta eram 6 capete. Eu eram singurul cetatean care nu era trecut de 50 de ani. In rest oameni de`o viata, se uitau ciudat la mine de cum am intrat si ma filau cu coada ochiului printre ochelarii lor cu lentile parca de la observatorul astronautic imprumutate.

Duduia functionara cum ma vede imi spune rece de peste tejghea ,, Nu e bine, nu nu ! `` . Ea era Dumnezeul coletelor in Posta aia, ea a inventat cutia de carton si pachetul, a inventat Posta Romana de fapt.

,,Nu va suparati, ce nu va convine la acest colet  ?`` o intreb cu un ranjet de dispret pe buzele mele. ,, Nu este impachetat corepunzator, trebuie sa refaceti pachetul``  zise ea si imi intinde doua coli mari de hartie maro creponata, un sul de sfoara de canepa , un scoci maro mare, un cutit de bucatarie si imi zice ,,Faceti din nou !``

Superb, e tot ce mi-am dorit de la viata. Am trimis `nspe mii de colete cu Sprint-Fan-Urgent Courier si niciodata nu am fost refuzat, sunt maestrul coletelor pot face arta din asta. Coletele mele sunt origamii cu adevarat  da  pentru Posta Romana nu a corespuns pachetul ca deh, e prea modern ambalat.

O fost musai sa-mi spurc coletul cu hartia aia maro urata,  si sa leg coletul cu sfoara. Arata ca si  un pachet din primul razboi mondial.

Gata fiind  ma duc sa-l predau postaritei sa scap odata din acel infern. ,,Acum trebuie sa completati acest mandat postal`` zise ea. Cea mai complexa declaratie din viata mea era acel mandat. Date despre expeditor si destinatar erau evidente pe colet si scrise mari pe un A4, nu mai trebuie scrie odata. Trebuie sa declari ce e in colet . Am scris 3 obiecte :)  si nu a fost bine, mi-a taiat peste si a trebuit sa scriu exact ce este . A trebuit sa-mi completez locul de munca :)  va dati seama !

Toata heredia a durat cam 60 de minute.

 Dupa ce am predat mandatul postal si a fost validat am lasat 10 lei pe masa si am fugit, taxa pe ruta Baia Mare-Sibiu fiind de 5.5 ron, coletul a fost usor.

   Dupa 10 minute ma suna postarita, prietena mea , idola mea :)  si zice :  Domnu` dar ati scris pe colet ,,FRAGIL BOMBA!``  . Da zic, asa am scris, daca il manipulati agresiv explodeaza. ``Domnu` dar ati scris la destinatar  Copil Ilinca, de ce ati scris asa ?`` Pentru ca ala e numele ei de familie, dobitoaco !   ,,Domnu` dar la expeditor ati scris Aici Matei, e bine ?`` E bine ca asa mi-e profilul de facebook si asta e pseudonimul meu, problema ?` `

  A inchis telefonul, s-a terminat aventura, revin sa va anunt cand ajunge coletul !

Daca doriti sa-mi trimiteti ceva, nu primesc decat daca e trimis prin Posta Romana, claaar ?????


                                         Hai pa !









Comentarii

Postări populare