Martorii Fericirii


        Bonjour stimabili !


 
       M-am oprit aici la un ,,popas`` nu pentru a-mi odihni trupul ci pentru a-mi hranii sufletul si al odihni putin.

 Am cugetat zilele acestea la trairile ce le-am simtit in ultima perioada. Si e adevarat, am avut dreptate, e chiar asa cum credeam intotdeauna.

 In ultimul timp, atat cat imi permite ploaia si munca, am inceput tot mai des sa-mi abandonez mobilitatea pe 4 roti si sa o iau apostoleste prin oras. Nu ca ar fii foarte mare orasul in care locuiesc si as avea mult de pedalat dar pe bulevardele principale chiar imi place sa merg pe jos si sa observ lucruri.

Din pacate observ lucruri neplacute mie, observ multa saracie, multa tristete. Multa tristete pe chipul oamenilor. Oameni abatuti si cu capul plecat, femei invarsta  cu ochii rosii si plini de lacrimi, multi cersetori, multi vanzatori ambulanti care vand o floare, care vand orice pentru a-si duce traiul de zi cu zi.

Fericirea a disparut oameni buni, si e de domeniul fantasticului. Nici macare cei de la Discovery cu a lor emisiune ,,How its made`` nu ne mai pot arata cum sa ne intoarcem zambetul pe chip, cum sa umblam cu fruntea sus, plini de optimism si cu zambetul pe buze.

Fericirea sta in noi, in sufletele noastre, in mainile noastre.

Si m-am tot gandit daca tristea pe care o gasesti la fiecare pas e doar o masca, e doar o reflexie a tot ce se intampla in jurul nostru. Mi-am intrebat concitadinii care e adevaratul motiv al tristetii lor si mereu am primit acelasi raspuns. Lipsa, lipsurile, nevoile, de orice si de toate.

Va spun, am intalnit oameni cu o situatie materiala destul de buna, fara probleme de sanatate sau de alta natura si totusi erau suparati pentru ca vroiau mai mult decat aveau,  dacat puteau duce, decat puteau consuma.

E marea noastra problema a romanilor. Suntem un popor de ,,vreau mai mult`` fara sa ne bucuram de ce avem pana in momentul de fata.

Cred ca fericirea are si o formula de calcul :

 FRC = RLAC : RLAP

 FRC -fericirea , este rezultatul RLAC -realizarilor actuale in raport cu RLAP-realizarile apreciate.

In functie de cat stii sa-ti apreciezi ce ai realizat pana acum, atat esti de fericit.

Formula tristetii este :

TRS = RLAC - VSPL 

TRS-tristetea, este rezultatul  RLAC-realizarilor actuale minus VSPL - ViseSperantePofteLipsuri

Oamenii aceia tristi pe care-i vezi pe strada sunt tristi pentru ca nu isi stiu aprecia fericirea. Fericirea se afla in sufletul lor, in sanatatea lor, in copiii sau parintii lor. Fericirea oamenilor de pretutindeni sta in faptul ca poti sa zambesti neconditionat, esti liber omule, ai libertate. Nu suntem in vreme de razboi si holera, nu vine maine potopul, nu cad meteoriti pentru ca nu mai exista postul OTV.

 De ce nu zambiti pe strada cand ma intalnesc cu voi ? Voi vanzatoarelor de ce nu-mi zambiti cand vin la casa si va achit cumparaturile  sau va intreb despre un produs de pe raft ? Voi celora care va zambesc, de ce nu-mi intoarceti zambetul ? Nu mie, voua trebuie sa va zambiti in primul rand, voua si familiilor voastre.

 Sufletului vostru trebuie sa-i zambiti .

   E multa tristete in tara asta. Mass media nu ne ajuta sa zambim, cei de la carma tarii nu ne ajuta sa zambim dar hai sa zambim noi intre noi. Hai sa fim mai buni si sa invingem pe toti cei care nu doresc sa zambim, sunt multi aceeia in jurul nostru. Zambetul incepe cu tine, fii tu primul care zambeste si este fericit si transmite asta lumii din jurul tau.

Ma gandeam sa fac si eu o secta si sa o numesc .,,Martorii Fericirii``, sa imi adun adeptii, sa umblam pe strada si in casele oamenilor si sa le zambim. Sa le impartim zambete si fericire, sa le spunem ce simplu este si cat e de usor sa fii fericit.  Nu avem nevoie de un Potop pentru a fii fericiti , nu avem nevoie de ,,A doua venire``. Avem nevoie ca noi oamenii sa fim uniti. Sa fim buni. Avem nevoie sa ne ajutam intre noi si sa ne impartasim dragostea si bucuriile vietii.

Faptul ca esti trist, ca nu esti politicos, ca nu saluti pe strada, ca nu esti amabil, nu iti rezolva problemele si neajunsurile.

Neajunsurile oamenilor se vor termina doar atunci cand se vor ajuta reciproc si vor fii mai buni unii cu altii.

Va spun din experienta mea ca atunci cand am avut neajunsuri, din putinul care il aveam il imparteam cu alte persoane ,dar fericirea mea se dubla, bucuria sufleteasca crestea desii cea materiala scadea. Daca am face toti la fel am fii o alta Romanie, o alta tara, mult mai buna.

Acest mod de abordare, aceasta viziune se foloseau des in afacerile cu sistem piramidal, de gen Caritas sau Delphins. Acolo  10 oameni dadeau un sfert din averea lor iar altii 5 isi dublau averea. Daca continua asta la nesfarsit era un perpetuum mobile si mereu si mereu eram fericiti, chiar si material.

Nu trebuia sa risti bunuri materiale, ofera-i celui de langa tine un sprijin sufletesc. Ofera-i din fericirea ta jumatate. Acel om iti va multumi inmiit si va duce vestea fericirii si la alti  oameni.


Sper ca a ajuns corect mesajul in inimile voastre, ca am fost inteles si ca o sa gasesc tot sprijinul in domniile voastre !

Haideti sa fim cu totii ,,Martorii Fericirii`` si sa o vestim oamenilor din jurul nostru .

           
                        Pi curand :)




 

Comentarii

Postări populare